Bandung verkennen op mountainbike

10 februari 2019 - Bandung, Indonesië

Vanochtend al vroeg op voor een bike tour door Bandung met speciale aandacht voor het koloniale verleden. 350 jaar bezetting door Nederland. De dag begon met een ontbijtje ( zie foto). Asep onze chauffeur (zelfde man maar eerder verkeerd geschreven stond al klaar om ons weg te brengen. De mountainbikes werden gesteld maar toen nog wachten op nog een stel Nederlanders die een andere vertrektijd hadden afgesproken. De gids praatte honderd uit in afwachting van ...., dus tijdens de tour meerdere keren de zelfde dingen gehoord. Maar wel met veel enthousiasme verteld.

Er staan nog veel riante villa's en ex overheidsgebouwen. Onze gids leidde ons rond dwars door het zeer drukke verkeer. Ik heb dus ook een beperkt aantal foto's gemaakt. Opvallend hoeveel kleine Indonesiërs met mij op de foto wilden en hiervoor enorm dankbaar waren. Hoe en waar ik weer zal opduiken is onbekend.

Na afloop nog met Asep door het oude Bandung gereden en geland in hotel.  Ondanks alle voorzorgen en ter harte genomen waarschuwingen ( geen water uit kraan, douche, ijsklonten enz. ) toch een tik gekregen en maar even flink uitgerust. Het was ook een week van veel doen. Nu weer redelijk fit. Morgenochtend worden we al weer vroeg ( 07:00 ) opgehaald door Asep die ons naar de trein brengt naar Yogyakarta. Een reis van ca. 7 uren tussen rijstvelden en bergkolommen door. Wordt vast erg mooi.

1. Tessa Noordhoff:
    10 februari 2019
    Weer es wat anders dan fietsen in Rome🚲😀