Ko van Kessel tour in Bangkok

5 augustus 2022 - Bangkok, Thailand

Vandaag moesten we vroeg op om ons voor 07:00 uur te melden voor de Ko van Kesseltour. Onze groep bestond uit 10 personen (2 gezinnen - Belgen en Nederlanders), wij en 2 begeleiders.

Volgens de site: "Verken lokale markten, interessante tempels en ongerepte delen van Bangkok per fiets. Geniet van een authentieke Thaise lunch aan het water. Ga mee op een boottocht in een typische langstaartboot en zie hoe de lokale bevolking aan het water leeft."

GEEN WOORD TEVEEL. Gedurende een 5 uur durende steeds weer verrassende tocht zijn wij dwars door Bangkok gefietst en gevaren. Niet over doorgaande wegen. Maar door achteraf straatjes, verrassende hofjes, door zeer smalle steegjes waar volop handel werd gedreven, door markthallen, over tempelterreinen en over een bananen plantage. Teveel om alles te benoemen en uiteraard missen jullie hierbij alle exotische geuren en de kakofonie van geluiden.. Halverwege zijn we in een langstaartboot gestapt (de fietsen gingen mee). Bij een lokaal eethuisje werden we verrast met een heerlijke warme maaltijd met meedere gerechten. Op de terugreis liet de schipper nog even zien hoe snel de boot was op de rivier.

We fietsten dwars over (of moet ik zeggen -door-) de Or Tor Kor Food Market, volgens CNN 1 van de beste versmarkten ter wereld. Deze markt opent om 06:00 uur en sluit voor 10:00 uur ivm de bederfelijke waren.

" De Or Tor Kor markt heeft de beste producten van heel Thailand; mooi vers fruit en hele verse groenten, vlees en seafood. Ook snacks en Thaise desserts. Hier vindt je de beste ingrediënten om een Thaise maaltijd te maken."

In de middag hebben wij genoten van een Thaise massage. Hierna zijn we per shuttle boot de rivier overgestoken naar een luxe shopping mall "Iconsiam" waar we met een prachtig uitzicht op de rivier en stad lekker hebben gegeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin Buchel:
    Klinkt super Sikko!!!!
    Enjoy.
  2. Karin Buchel:
    Mooie foto's.
    Ook van jou en je kleindochter!!
  3. Peter Houwer:
    5 augustus 2022
    Schitterend en fijn dat we "mee mogen reizen"🙏