One day lake tour

10 augustus 2022 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Vandaag hebben we een dagtour gemaakt. 's Ochtends om 08:30 uur werden we opgepikt om met 2 mini vans naar de Ratchaprapan dam (Cheiw Larn Lake) een uur verderop te rijden. De wegen hier zijn prima, dus de reis verliep gemakkelijk.

Daar aangekomen vervolgden we onze reis in long tail boten. Lange slanke boten met achterin automotoren  met een lange schroefas (long tail). De boten kunnen zeer snel varen. Wel veel buiswater.

Na een vaartocht van zo'n 3 kwartier kwamen we bij DE drie limestone rocks. Deze omgeving is bekend van filmopnames voor een James Bond film en de film Jurresic Park. Hierna hebben we een rondleiding door druipsteengrotten (Daimond cave) gehad. We kregen een lunch (o.a. rijst en vis) op een drijvend restaurant aangeboden. Hierna konden we zwemmen, kayakken of volgens de flyer zonnen. Nou dit laatste laat je wel uit je hoofd midden op de dag in de volle zon. Maar relaxen in de schaduw was ook prima.

Met een kleine groep vertrokken we per boot voor een trekking door the Swamp forest - national park. We hadden een plezierige guide die veel wist te vertellen en ons steeds weer wees op bijzondere dingen en planten. Het werd een stevige klim (ook gezien de warmte) over een soms glibberig pad naar een hoger gelegen Mangrove bos. Maar de moeite waard. Terug bij het floating restaurant hebben we de rest van de groep weer opgepikt en de terugreis naar Khao Sok gemaakt. Hier genoten van een koud biertje en frisse douche.

1. Ans:
    11 augustus 2022
    Wat een prachtige natuur! Planten prachtig en wat een tempo had de boot. Nog veel plezier.