Singapore

26 augustus 2022 - Singapore, Singapore

We verblijven nu al weer 2 nachten bij Sietse en Eunice. Na een wat moeizame arrival op het vliegveld zijn we naar hun appartement gereden en hebben daar 's avonds gezellig gegeten en bijgekletst. De volgende ochtend golfen op de Champions public golfcourse. We waren wat verlaat.  Dus een uitstekende start op vreemde baan met een leenset. Voor de golfers onder ons de holes 2 en 15 op St. Nyk zijn een makkie geworden in vergelijking tot de 1e hole daar. Verder een mooie glooiende baan met veel ondoordringbaar gras langs de fairway. Maar goed de motivatie om te zoeken naar je bal nam al snel af door de borden "Beware of Snakes". Verder blijft het Azië met een zeer hoge luchtvochtigheid icm een hoge temperatuur. Dus al snel doorweekt. De regen op enkele holes voelde zelfs verkoelend zoals als de neveltuin in de sauna. Na het golfen met Grab taxi naar het eetcafé van de broer van Eunice voor een lekkere lunch. Vervolgens zijn we door haar schoonzus thuisgebracht. Wat een hartelijke mensen, top!

De rest van de dag rustig aan gedaan met quality time voor kleindochter Maeve. Eunice heeft een lekker Koreaans gerecht voor ons gemaakt.

Vandaag zijn we met Sietse met de bus de stad ingegaan. Bij een wisselkantoor onze Thaise bath omgeruild voor euro's. Na een wandeling door een oud stadsdeel hebben we geluncht bij een Vietnamees eetcafé. Heerlijke broodjes. Bij zo'n zaak die je anders nooit zou hebben gevonden. Wel gemakkelijk een local bij je.

Vanavond met een Grab taxi naar Marina Bay Sands geweest. Een hotel bestaand uit drie pijlers met exclusieve hotelfaciliteiten met on top o.a. een restaurant en een grote swimmingpool (alleen voor hotelgasten). On top in the rooftop bar op de 57e etage - meer dan 150meter hoog hebben wij gezellig wat gedronken met een geweldige view! Jammer dat het een erg bewolkte dag was. Dus geen prachtige sunset of prachtige foto's. Maar toch heb ik foto's gemaakt die ik zal delen.

Na de borrel zijn we door de beroemde 'Garden by the bay'  gelopen naar een hawkercenter waar je bij verschillende eettentjes eten besteld. Je krijgt een zoemer mee die afgaat als je besteling klaar is. Heerlijke sateh, nasi, Roedjak en spicy groente gegeten. Dit werd aangevuld met een karaf bier. Nu 'thuis' op balkon nog even nazitten en belevenissen opschrijven.

Ik heb de foto's maar verder niet in een collage verwerkt. De kwaliteit is al niet zo goed en dan extra verkleinen werkt niet echt.