De start van onze nieuwe reis naar Azië

1 augustus 2022 - Singapore, Singapore

Afgelopen vrijdag startte onze nieuwe reis. Vertrek om 21:15 uur met KLM rechtstreeks naar Singapore. We hadden alle berichten van enorme wachtrijen op Schiphol en boerenprotesten op de snelwegen gehoord en daarom besloten met de trein vanaf Heerenveen te reizen. Annemiek bracht ons naar het NS station in Heerenveen.

Maar hoe zo 'wachttijden'? We kwamen mooi op tijd in Heerenveen aan. Binnen een kwartiertje was de trein naar Amersfoort er. In Amersfoort zouden we overstappen. Maar er werd omgeroepen te blijven zitten en te reizen via Amsterdam Centraal. Daar aangekomen stapten we 5 minuten later, op hetzelfde perron, over op een trein naar Schiphol welke  5 min. later vertrok.  Op Schiphol probeerden wij bij een zuil onze boardingpassen te printen. Dit gaf echter een error, waardoor we direct door mochten naar de incheckbalie  om het probleem op te lossen. Er was echter geen probleem waardoor we binnen 10  minuten door konden lopen naar de douane.. Weer 5 minuten later waren alle formaliteiten achter de rug en stonden wij 'binnen'.
Na een reis van 12 uur en 40 minuten landden wij op Changi Airport. Als er al sprake was van een probleempje dan was het dat Marijke uit de rij moest omdat haar fingerprints niet wilde lukken. Na enige tijd konden we verder en stonden Sietse, Eunice en Maeve ons op te wachten. Wat leuk om zo onze nieuwe kleindochter te kunnen zien en voor het eerst vasthouden.
Wij verblijven enkele dagen bij hun in huis. Diezelfde avond zijn we gaan eten in een Hawkercenter. Een plaats met tientallen food kraampjes. De sateh kraampjes zijn genummerd van 1 t/m 19! Geweldig. We hebben inmiddels al weer veel gezien. Gisteravond werden wij uitgenodigd door de ouders van Eunice voor een diner in een authentiek Chinees restaurant. Geen menukaart met nr. 19 Babi Pangang, maar echte Chinese gerechten. Heerlijk gegeten.
Na nog een bezoek aan de woning van haar ouders zijn we huiswaarts gekeerd.

1. Ans:
    1 augustus 2022
    Wat een mooi begin van jullie vakantie en een prachtige foto van Maeve!