Naar Thailand - Bangkok

3 augustus 2022 - Bangkok, Thailand

Afgelopen woensdag namen wij voor enkele weken afscheid van lieve kleine Meave, Sietse en Eunice. Na enkele hele gezellige dagen beginnen we nu aan de reis door Thailand. We starten in Bangkok. Terwijl ik dit schrijf vliegen we met AirAsia hiernaar toe. Ondanks wat turbulentie en weinig beenruimte een prima vlucht. Met de Grab app regelen we een taxi naar ons hotel. Ik heb nog enkele foto's toegevoegd van ons verblijf in Singapore en uiteraard van Meave. Haar geboorte op 12 mei was tenslotte de aanleiding van deze reis.

In Bangkok aangekomen geen noemenswaardige hindernissen. Door een behendige chauffeur waren we vlot in het Ta Lak Ki Boutique hotel. We kregen een nette kamer toegewezen.

's Avonds met een Tuktuk een uur rondgereden en de nodige indrukken opgedaan. Overigens regende het behoorlijk bij 32 graden. Morgen nemen we een dagkaart op een toeristen boot, waarmee je over de rivier kunt 'hoppen'.

Nu wisten we dat de Thais van koreander houden. Nou dat was te proeven in twee noedelgerechten. Dus de volgende maaltijden zullen we iets alerter moeten zijn. Maar de gefrituurde Wantons waren wel erg lekker. Het Thaise bier 'Chang' smaakt goed op het hotelterras.