Moving day to PhiPhi island

16 augustus 2022 - Tambon Ko Yao Yai, Thailand

Gisteren hebben we nog een vissershaventje bezocht. Op de terugweg gestopt bij een rubberplantage (zie foto). Iedere keer maakt men een schuin naar beneden lopende kerf in de bast en slaat men een ijzeren plaatje onder de kerf. Zo kan het rubber in een bakje stromen. Verder rustig aangedaan.

Gisteravond afscheid genomen van het personeel van ons favoriete eettentje "Jikgo bar & restaurant"! Als dank kreeg Marijke een dessert van sticky Rice met mango. Volgens haar erg lekker.

Vandaag vertrekken we van Koh Yao Yai naar PhiPhi. Om 10:30 uur worden we op het resort opgehaald door pickup met twee houten bankjes in de laadbak. Met een speedboot (3x 250 pk) gaan we naar Ao Nang en vandaar door naar PhiPhi. Op dit eiland stappen we over in een longtailboat naar het resort aan de andere kant van het eiland waar we blijven tot vrijdag. Momenteel is het regenseizoen. Het komt soms met bakken uit de hemel.

Inmiddels aangekomen op PhiPhi island. Lange tocht. Eerst een uur naar Ao Nang en vervolgens een uur naar pier op PP. Met recht een speedboat op soms bondige zee. Twee uren racen was meer dan genoeg. Op PP met een taxi - longtailboat in 45 min. naar resort gevaren. We voeren een onheilspellende lucht tegemoet, maar gelukkig boog deze af over zee. Het blijft bewolkt et een waterig zonnetje. Temperatuur is oké met ruim 30 graden.

We hebben een hoger gelegen bungalow met een privé zwembad en uitzicht op de Straat van Malakka. Volgens de bediende die ons er met een golfkarretje naar toe bracht kunnen wij er bij een Tsunami rustig blijven zitten.

1. Nelleke mulder:
    16 augustus 2022
    Wat een geweldige jaloersmakende reis. Heerlijk om te volgen