Reisdag naar het Khao Sok Morning Mist Resort

9 augustus 2022 - Lam Phi, Thailand

Gisteren met de taxi van Ayutthaya Airport Bangkok en vandaar naar Phuket gevlogen. We hebben daar in de buurt aan het strand in hotel Coriacea Boutique hotel overnacht. Verzorging en kamer waren prima. We hebben alleen geen andere gasten kunnen ontdekken.

Met de taxichauffeur mr. Somchai (aardige man) afgesproken dat hij ons de volgende dag (vandaag) naar Khao Sok (130 km verder) zou brengen. Terwijl ik dit 1e stukje schrijf zijn we onderweg. De wegen zijn prima, de temperatuur prima (30 °) en er wordt geen regen voorspelt. Op weg naar http://morningmistresort.com/ .

Inmiddels zijn we enkele uren verder en aangekomen op onze bestemming. We hebben ingechekt. Op de veranda van ons huisje aan de rivier werden wij verwelkomt door een groep van ongeveer 15 aapjes, waar onder diverse moeders met kind.

Er zijn hier diverse activiteiten mogelijk. Eerst maar even de locale keuken getest. De lunch van nasi en rijst met garnalen in Thaise basilicum was prima. Vervolgens hebben we ons aangemeld voor een mooie dagtocht met een longtailboot morgen en een cursus Thais koken de dag er na.

Hierna zijn we verwend met een uur Thaise massage. Heerlijk. Dit is het wel zo'n beetje. Het is nu 17:20. Straks gaan we (weer) lekker eten. We hebben een leuk restaurantje gevonden aan dezelfde rivier als waar ook ons huisje staat. Al met al weer (!) een mooi plekje nu in het oerwoud met wel een paar muscito's.