25 - 26 feb – Candi Dasa – Ashyana Resort.

26 februari 2019 - Sengkidu, Indonesië

Om 11:00 uur werden we door Ari opgehaald voor een relatief korte reis ( 1,5 uur ) naar Candi-Dasa aan de kust. Op de kustweg was aan de palmbomen al een lekkere zeebries te zien. Later hoorden wij op het resort van meerdere personeelsleden dat het dit jaar extreem warm was voor de tijd van het jaar. Vandaag een ruime 33 graden in de schaduw met nagenoeg geen wind!

Aangekomen bij het resort weer een heel hartelijk welkom. We werden begeleid naar onze kamer. Nu ook weer een zeer ruime kamer met een prima tweepersoonsbed, een mooie doucheruimte. En alles super schoon. Twee keer per dag wordt de kamer gepoetst, bed opgemaakt e.d.

Na de eerste indrukken kunnen we gerust zeggen de mooiste locatie tot nu toe! Vanuit de tuinkamer stap je een klein terras (in de schaduw) op met twee royale teakstoelen. Hiervoor een terrasje met twee ligstoelen en aansluitend stap je zo het zwembad in.

Hier op Bali heeft men een behoorlijke teruggang van toeristen door de Tsunami’s, vulkaanuitbarsting en aardbevingen. Van deze rampen hebben wij overigens niets gemerkt. Of het moet zijn dat wij kunnen genieten van veel ruimte e.d. Hier moet werkelijk niets, terwijl er veel kan. Dus wat doe je dan, beetje zwemmen, lezen, stukje lopen, even het terras op en eten in het prima restaurant. Marijke had gelezen dat er een stuk verderop een mooie tempel zou zijn. Deze is zij gaan bekijken. Ik heb het helemaal met alle cultuur gehad en geniet nu van natuur, zon, zee, strand en zwembad.

Een dienst / activiteit die veel wordt aangeboden op Bali zijn de massages, mani- en pedicure e.d. Nu heb ik mijn rug tijdens de snorkeltochten behoorlijk verbrand, dus een coolingdown massage leek helemaal goed. We zijn vanochtend dan ook uitgebreid behandeld. De service gaat zo ver dat een chauffeur klaar stond om ons 500 meter verder weer af te zetten bij de salon. Maar ja dat wisten wij niet anders waren we gaan lopen. Maar wat een verwen ochtend! Heerlijk. Ook werd er een earcandling (?) aangeboden en dat goed zou helpen tegen Tinitus. Men laat warme olie in je gehoorgang druppelen. Al met al een drie uur gefreubel aan je lijf. Marijke koos voor een andere massage met manicure behandeling. Conclusie: prima ochtend.

De middag hebben wij tot 16:00 uur gerelaxed. Om 16:00 uur kregen wij een uitgebreide workshop Balinees koken op het strandje voor het terras van het restaurant. Voor ons lagen schorten en een speciale hoofddoek met onze namen er op klaar. We werden begeleid door de zeer vriendelijke chefkok Dewi. Die veel uitlegde en een uitgebreide toelichting op alles gaf. Dewi werd ondersteunt door een 2e kok en tevens fotograaf en een hulp die alles tussentijds afwaste, de bbq aan stak e.d. Alle foto's van ons ontvangen wij later per mail. Alle recepten stonden volledig beschreven op een speciale flyer. Al met al een prima middag die wij afsloten met het door ons gemaakte diner op het strandje. Erg lekker. ’s Avonds onder het genot van een koele bier nog een uitvoering van Balinees dansen.

Morgen maken we ons op voor de laatste bestemming op Bali – Sanur.