23-24 feb – Ubud

24 februari 2019 - Peliatan, Indonesië

Het wordt een kort verslag. We hadden geen gepland programma. Ubud is een leuk stadje met gigantisch veel winkeltjes en even zoveel toeristen. Veel van hetzelfde. Ondanks dat het nog  regenseizoen is was het er nu al behoorlijk druk. In Ubud heb je o.a. het Monkey Forest. Een echt forest met oude tempels. Er leven ongeveer 900 Balinese longtail monkeys. Er bestaan 6 groepen die elk een bepaald gebied claimen. Niet dat je hier echt iets van merkt. Volgens de folder kunnen er af en toe heftige ruzies ontstaan. Al met al een mooie, maar zeer warme wandeling. Letterlijk tot op de draad doorweekt. De apen blijven niet altijd in het bos. Je komt ze dan ook tegen in en rond winkeltjes. Voor de winkeliers niet altijd een feest. Ze jatten van alles. We hebben de dagen in Ubud doorgebracht met wat shoppen, zwemmen, regelmatig een terrasje. Tijdens een diner hebben we een Balinese dansvoorstelling gezien die werd gehouden in de tuin van een tempel naast het terras van het restaurant. Marijke heeft nog een Yogales bijgewoond en in de spa een gezichtsbehandeling gehad. Het hotel lag ca. 15 min. lopen vanaf het centrum. Maar zij boden een prima service in de vorm van kosteloos brengen en halen met een airco gekoeld busje. We hadden nog naar allerlei toeristische attracties ( waterval e.d. ) gekund, maar voor ons was het wel even genoeg zo. Morgen maken we ons klaar voor de reis naar Candi Dasa aan de kust.

1. Annemiek:
    24 februari 2019
    Even wat rustiger aan is ook wel lekker denk ik!! Fijne laatste week nog!!!
  2. Sikko Hulzenga:
    25 februari 2019