Afsluitend weekend Singapore.

4 maart 2019 - Sneek, Nederland

Vrijdagavond landen wij midden in de nacht op Changi Airport. We werden opgewacht door Sietse. Met een taxi zijn wij naar zijn appartement gegaan. De volgende dag uiteraard eerst een frisse duik. Sietse had een leuke verrassing in petto. Met een City Scoot, een elektrisch aangedreven step, hebben wij een 2 uur durende toer gemaakt langs rivier, haven, Gardens by the Bay en stadscentrum. Hierna met taxi terug naar appartement. De temperatuur was inmiddels behoorlijk opgelopen, dus verkoeling en relaxen bij het zwembad.

Die avond waren we door de ouders van Eunice uitgenodigd voor een informeel eten in het hawkercentrum: East Coast Lagoon Food Village. Het was uiteraard ook erg leuk om Eunice haar ouders en haar broers te ontmoeten. De tafels werden overladen met o.a. Chili Crab, Saté, kippenpoten, oesters met omelet, groenten enz.  Het eten was heerlijk.

Zondagochtend hebben we eerst nog in het enige stuk bos van Singapore gewandeld. Het is een bos tegen een steile heuvel. Half Singapore leek dat zelfde plan te hebben opgevat op hun vrije zondag. Het is een mooi bos, maar voor mij hoefde de steile hellingen echt niet. Na de boswandeling terug naar het appartement. Douchen en verfrissend zwemmen ( inmiddels 33 graden ).

Als afscheid waren  we door Eunice uitgenodigd voor een echte Chinese lunch. In het restaurant zaten we aan een grote ronde tafel met daarop een draaiplateau waarop allerlei lekkere gerechten werden neergezet. Gelukkig had Eunice direct het initiatief genomen en de gerechten besteld. Ook hier weer erg lekker gegeten. Na het eten zijn we het centrum nog even doorgewandeld en hebben koffie gedronken. Alle top modemerken en juweliers zijn er vertegenwoordigd. Singapore is een mooie stad, maar zeker niet goedkoop.

Hierna naar het appartement. Sietse moest om ca. 18:30 uur als eerste naar Changi Airport om te vliegen naar Kuala Lumpur. Wij konden in zijn woning blijven en zijn omstreeks 22:00 uur naar de Airport gegaan. Onze vlucht vertrok pas om 01:30 uur. De reis duurde 13,5 uur doordat we met een bocht om de grenszone van India en Pakistan heen moesten vliegen. Na een prima verzorgde vlucht arriveerden wij op Schiphol waar we door Annemiek werden opgewacht. Wat een luxe! Hiermee is een einde aan de fantastische reis gekomen. Voor ons is een compleet nieuwe wereld open gegaan. We hebben erg veel gezien en indrukken opgedaan. Daarbij was het voor ons erg leuk om te zien hoe Sietse in Singapore leeft en woont. En dat wij hebben kunnen kennismaken met Eunice en haar familie.

Bedankt voor jullie interesse en leuke reacties.

Ik wil je vragen om nog even de tijd te nemen om het initiatief van onze dochter Annemiek en schoonzoon Stefan te lezen.
Rolstoelbus voor Ties.

Annemiek en Stefan zijn een actie gestart om een aangepaste bus voor Ties te kunnen financieren. In korte tijd zijn er al mooie donaties gedaan en initiatieven voor acties bedacht. Graag jullie warme belangstelling.

Draag je Annemiek, Stefan, Yenthe en Ties een warm hart toe en wil je iets doneren dan waarderen wij dit uiteraard. De kortste route:
Stefan en Annemiek willen je de mogelijkheid bieden om het rechtstreeks aan Ties over te maken ( anders extra inhouding actiesite ) op rekeningnummer: NL51 RABO 0322 5855 38 t.n.v. T. de Jong.

Hier vind je alle informatie. https://nl.dreamordonate.com/dromen/rolstoelbus-voor-ties/?fbclid=IwAR1F8VcdZm5vWEShtshJlWEy7lZWgYmH4URrWJIxr1wO5_2Hdgayvx7JlOg

Ik dank je wel dat je dit bericht hebt willen lezen! Uiteraard wordt delen zeer op prijs gesteld.

Enkele kleine tips voor Indonesië - Bali:

Prima reistassen kochten wij bij Decatlon – Quechua 80 – 120 liter en 40 – 60 liter

Losse bagagehoezen zijn handig zodat draaghengsels nergens achter haken op vliegveld.

Dunne, lichte en katoenenkleding!

Sneldrogende handdoek ( en doekje) Ikea

Een Hamandoek licht en klein, als handdoek en om op te liggen.

Er waren weinig laadpunten in de hotels. Dus powerbank(s) in handbagage meenemen!

Ga je snorkelen neem een speciaal shirt mee, anders verbrand gegarandeerd je rug.

Praktisch zakmes met flesopener.

Kleine felkleurige paraplu voor de regen, maar ook bij oversteken val je beter op.

1. Yenthe:
    Leuk
  2. Siebren:
    Hoi Sikko en Marijke,
    Dank jullie wel voor de tijd die je tijdens je vakantie in de reisverhalen hebt gestoken! Top! Toch nog een paar vraagjes;
    - Was deze periode van het jaar nu de meest ideale? Ook volgens de mensen daar. Ik lees veel over de - stevige - warmte daar...
    - Wat was de naam van de reisorganisatie die dit geregeld heeft? Is deze reis uit eigen gekozen vaste modules opgebouwd / of was het helemaal maatwerk?

Nou ik hoor het graag!

Groet,
    Sieb
  3. Corine:
    4 maart 2019
    Welkom thuis na een prachtige reis. Een omslag qua weer, maar vast heel fijn om Annemiek en de kleinkinderen weer te zien. En ‘ gelukkig hebben we de foto’s nog’. Lieve groet! Corine
  4. Sikko Hulzenga:
    5 maart 2019
    Hoi Sieb,
    Het was einde van het regenseizoen. Dit jaar hadden wij hier bijna geen last van, maar vorig jaar regende het bijv. bijna iedere dag ( in dezelfde periode) een aantal uren stevig. Het was dit jaar al vroeg warm, maar dit betekent dus dat het zomers gewoon al zo warm is. Maar dit verschilt dan hooguit enkele graden. De periode werd bepaalt doordat wij graag bij Sietse langs wilden gaan. Voor Marijke gaat de drukke tijd weer beginnen. Het najaar is voor mij meestal de drukkere periode.
    De reis is verzorgd door https://www.riksjatravel.nl/ - Nina Ottenvanger. Riksja biedt bouwstenen aan. Samen met Nina hebben wij bouwstenen gekoppeld en daaruit delen weggelaten en vervangen voor andere invullingen. Dus maatwerk o.b.v. modules. Riksja gekozen o.b.v ervaringen van meerdere vrienden en kennissen. Maar binnenkort maar weer eens afspreken dan kunnen we uitgebreid bijpraten. Groet Sikko

P.s. Het bijhouden van de log nam idd veel tijd, maar voordeel is dat we nu zelf een goed overzicht hebben en vanuit reislogger een boek kunnen samenstellen.
  5. Sikko Hulzenga:
    5 maart 2019
    Hoi Corine,
    Dankjewel, idd leuk om de (klein)kinderen weer te zien. Maar de temperatuurovergang is best groot. Gelukkig moet de zomer nog komen. En we kijken terug op een heel mooie reis! En ons uitje Framajacosima moet nog komen!
    Groet Sikko