22 februari – naar Ubud

22 februari 2019 - Peliatan, Indonesië

Na weer een goed ontbijt met op de borden een afscheidsgroet zijn we uitgecheckt. Onze nieuwe chauffeur voor de komende dagen op Bali ‘Ari’ was royaal op tijd. Na een uitgebreid afscheid van het personeel vertrokken wij iets voor 08:00 uur. Op naar Ubud. Op de weg hierna toe zouden we halverwege eerst nog een E-bike tour maken door de rijstterrassen van Jatiluwih. De tour zou om 10:00 uur beginnen (!). Maar de weg dwars door de bergen, over smalle weggetjes en door allemaal kleine dorpjes, bleek langer dan in de planning was opgenomen. Uiteraard hier en daar even gestopt voor het maken van een mooi plaatjes. Bij één van deze spots stond een man met exotische dieren. Voor IDR 5.000 konden we deze fotograferen (vleermuizen, Python en grote hagedis(?). Iets na 11:00 uur arriveerden wij bij de ontmoetingsplaats.
@Nina: Tip minimaal 3 uur en 15 minuten inplannen!  Gelukkig zaten we nog in het voorseizoen, we hadden een privé tour. Alleen jammer voor onze gids/begeleider dat hij meer dan een uur heeft moeten wachten. Maar dit was niet aan hem te merken. Erg aardige vrolijke jongen.

De E-bikes stonden klaar, dus afstellen en op pad. Het rechterhandvat bleek een soort “gas”hendel te zijn, net als op een brommer. Ook zonder trappen ging je snel vooruit.  We hebben  een adembenemende tocht gemaakt door de mooiste rijstterrassen van Bali: Jatiluwih. Wij fietsten over smalle wegen en karrensporen, langs kabbelende beekjes en palmbomen. Door de actieve ondersteuning gingen de heuvels op ook erg gemakkelijk. Er was teveel te zien om vast te leggen. Aan het einde van de tour begon het licht te spetteren. Dus snel naar eindpunt. De laatste meters moest Marijke toch nog dwars door een stortbui afleggen.
We werden ontvangen aan de rand van het rijstveld op een soort van veranda. Hier sloten wij de tour af met lekkere nasi met allerlei lekkers en een koud biertje / cola.

Hierna zijn we met Ari verder gegaan in de richting van ons hotel in Ubud. Maar wat een water onderweg. Hele delen van wegen stonden volledig blank. Normaliter rij je hier zo doorheen, maar hier op Bali zitten er soms enorme gaten in het wegdek. Dus iedere plas moest voorzichtig worden genomen. Na ca. anderhalf uur zijn we in Ubud aangekomen. We kregen een mooie kamer nu met uitzicht op een rijstveldje. Daar zijn we nu gesetteld voor 3 nachten. In en rond Ubud is er veel te bekijken zonder te hoeven reizen en dat is ook wel wat waard na alle reisuren.

Ik heb veel foto’s geschoten en heb er een stuk of wat geselecteerd. Zie maar of je deze allemaal wilt bekijken 😉.Sorry, maar ik kon niet goed kiezen.

1. Corine:
    22 februari 2019
    Dat is weer eens een heel andere fietstocht. Wat mooi en indrukwekkend allemaal. Goed dat je straks deze prachtige foto’s hebt want dit kun je niet allemaal onthouden. Geniet heerlijk verder.
  2. Sikko Hulzenga:
    23 februari 2019
    Inderdaad, zelfs bij het schrijven moet ik regelmatig Marijke raadplegen wat er allemaal geweest is 😎