Singapore

6 februari 2019 - Singapore, Singapore

Op zondagmiddag werden door Annemiek en Yenthe naar Schiphol gebracht. Bouke was er ook om dag te zeggen. Na inchecken even met elkaar gegeten. Vervolgens prima reis naar Singapore. We hadden geïnvesteerd in prima headphones met noice reducing. Een echte aanrader. Zeer relaxed filmpje kijken, maar zelfs tijdens slaap geen of nauwelijks vliegtuiggeluiden. In de aankomsthal was alles versierd voor het Chineze nieuwjaar. We werden door Sietse opgehaald. In zijn appartement op de 33e etage aangekomen hadden we direct een prachtig uitzicht over Singapore. Bij het appartement een mooi zwembad met jacuzzies, ligbedden, tennisbaan enz. Oftewel goed toeven. Doordat we redelijk hebben kunnen slapen waren we nog fit genoeg om Singapore in te gaan. Perfect vervoer met metro. Je hoeft eigenlijk nooit te wachten. Deze worden op afstand bestuurd. Na rondwandeling in Maleisische wijk gegeten. Alcoholhoudende dranken zijn erg duur. Terwijl het eten juist goedkoop is. Maar toch maar een diepte investering gedaan in bier a 9 euro per flesje. In Singapore reis je met metro of taxi. Met een app. geef je aan waar je bent en waar je heen wilt en een chauffeur accepteert je vraag. Je ontvangt merk en kenteken en ziet waar chauffeur rijdt.  Bedenk dat een vergunning om een auto te mogen rijden ca. 30.000 euro kost. Dus een eigen auto kan niet snel uit en is zinloos door prima alternatieven. De 2e dag zijn we naar het kantoor van Sietse aan de Zuidas van Singapore geweest. Gewandeld langs rivier, drankje aan de rivier en lunch aan the beach op eiland Sentosa. Erg druk doordat iedereen vrij is (New Year). De chinezen vieren dit 15 dagen! Nu is het jaar van het varken.

Na de lunch terug naar appartement en genoten van een verkoelend zwembad. Temperatuur ca. 35 graden. In de nacht 28 graden. Slapen met airco. Later op de dag kennisgemaakt met Eunice de vriendin van Sietse. Geweldig spontane en leuke  vriendin. Good match.

's Avonds naar Marina bay.  Hawkercentre on the bay. In een Hawker centre kun je bij allemaal tentjes eten kopen. Geweldig. Veel keuze en erg lekker.

Ik plaats nog wat foto's van Singapore.

1. Siebren:
    7 februari 2019
    Mooi verslag van de eerste kennismaking met Singapore en reis! Hoe lang was de vlucht?Ik denk dat ze in NL alleen maar een voorbeeld kunnen nemen aan het OV daar en ook de taxiwereld klinkt als goed geregeld. Indrukwekkend wonen zo op de 33e etage! Heel veel plezier daar!
  2. Maria roodenburg-vandijk:
    18 februari 2019
    Het ziet er mooi, warm en spectaculair uit. En het lijkt me heel bijzonder om te zien en ervaren dat dit nu de wereld is waar Sietse woont, werkt en leeft. Fijn om daar even deel van te mogen zijn.