15 februari Reisdag naar Malang

15 februari 2019 - Malang, Indonesië

Nou het is wel een actieve vakantie! Vanochtend liep de wekker om 06;30 uur weer af. We hadden natuurlijk een prachtige hotelkamer (huisje) tegen de helling van de berg, met in het dal diverse dorpjes en stadjes. Ieder met tenminste één moskee. Om 04:30 uur! galmden de eerste gebedsuitnodigingen al tegen de berg op.

Om 08:00 uur gingen we weer op reis dus hele ritueel van tassen pakken volgde. Na een ontbijtje, in de auto op weg naar het startpunt van een trail door de bergen. Eerst denk je dan nog dat gezien het vroege tijdstip en de bewolking de temperatuur wel mee zal vallen, maar na de eerste pittige stijgingen en dalingen weer geheel doorweekt. Regelmatige rustmomenten waren echt nodig. Maar dan kon je ook genieten van geweldige vergezichten, leuke mensen en andere mooie plaatjes. De tocht was ca. 8,5 kilometer lang. Aan het einde stond onze Harry te wachten bij een waterval.

Onderweg zeer veel vriendelijke mensen en veel arbeid op de velden. Veel ouderen aan het werk. We zagen bijv. een klein vrouwtje met een complete tros bananen op de rug. Wij zijn terwijl ik dit schrijf onderweg naar Malang. Weer door vele dorpjes en doorgaande routes dwars door stedelijk gebied. Volgens Harry zijn we wel een uur of 8 onder de pannen. Inmiddels zijn wij om 11:00 uur de grens met Oost-Java gepasseerd. Ach door eerdere inspanning straks maar even knipperen en verder is er doorlopend iets te zien. Ook al even een 1e selectie van de foto’s van vandaag gemaakt.

Ongelooflijk wat een reis. Veel gezien, maar wel een lange tocht. Veel verkeer en volgens Harry is het op Bali nog drukker. Gelukkig moesten veel weggebruikers ook nog bidden, waardoor het in vlagen stukken rustiger werd. Goede lunch: Marijke royale kippensoep en ik Mie Goreng Special. Erg lekker.

Uiteindelijk waren we om ca. 18:30 uur bij hotel gevestigd in oud koloniaal pand met veel antieke Nederlandse spullen. Kasten, tafels, stoelen, banken, foto’s, klokken e.d. Propere kamer met airco waar ik nu nog mee in gevecht ben. Morgen gaan we Malang verkennen.

Vanavond op loopafstand naar en 5 sterren sushi bar. Lekker gegeten, met fooi 180 IDR.  Nu nog filmpje kijken en lekker uitslapen. We starten pas om 09:00 uur.

1. Thea en Douwe:
    15 februari 2019
    Prachtig allemaal, wat een mooie foto's. Passen jullie een beetje op jezelf, straks als bonus 10 kg kwijt??
  2. Sikko Hulzenga:
    17 februari 2019
    Hallo dank voor jullie reactie. Natuurlijk passen wij op. Maar vochtinname compenseert het afvallen.